I-am raspuns si eu lui Proust

de fapt, Simonei Simionescu, pe o pagina cu o prozatoare care ne va pregati tot felul de surprize anul viitor – o puteti gasi, intre timp, la acest link, eu am decupat mai jos ce-am raspuns eu la ce raspunsese, in linii mari, Proust 🙂

  1. PRINCIPALA TRASATURA

Daniel D. Marin: dau rar de ceva pe care să merg mai departe; un fel de stat pe loc, aproape.

  1. CALITATEA PE CARE DORESC SA O INTALNESC LA UN BARBAT

DDM: să nu stea pe loc prea adesea.

  1. CALITATEA PE CARE O PREFER LA O FEMEIE

DDM: să se afle într-o armonie cu tot ce are ea mai frumos.

  1. CE PRETUIESC MAI MULT LA PRIETENII MEI

DDM: la fiecare altceva și nici măcar nu mă plictisesc.

  1. PRINCIPALUL  DEFECT

DDM: nu dansez.

  1. INDELETNICIREA PREFERATA IN AFARA SCRISULUI

DDM: dorm; pierd timpul; mă las la dispoziția altora, căci eu nu prea am ce face cu mine.

  1. FERICIREA PE CARE O VISEZ

DDM: să fiu mai aproape de oamenii fericiți.

  1. CARE AR FI PENTRU DVS CEA MAI MARE NENOROCIRE

DDM: să nu mai pot merge deloc (din sfera celor previzibile).

  1. LOCUL UNDE AS VREA SA TRAIESC

DDM: liliputul Muggia; o căsuță anume de sub Partenon (am zărit-o în 2007); pe treptele dintre catedrala Sant’Antonio, din Castelsardo, și mare.

  1. CULOAREA  PREFERATA

DDM: inclusiv combinații bizare de culori, dacă sunt plăcute stării mele. sau dacă, din contră, mă scot dintr-o stare (nu sunt tributar unui fel de confort).

  1. FLOAREA  FAVORITA

DDM: mai multe, le observ când și când, dar nu știu cum se numesc.

  1. PASAREA  PREFERATA

DDM: de câteva săptămâni, sunt într-un “pigeon group”, aș alege oricând un om din acest grup (dacă prin pasăre înțelegi libertate, zbor ușor).

  1. PROZATORII  PREFERATI

DDM: ultima oară îmi plăceau Elfriede Jelinek și David Lodge; dar, uite, voi citi chiar acum “Noapte buna, copii!”.

  1. POETII  PREFERATI

DDM: Ofelia Prodan și Ioan Es Pop, Antonella Anedda și Milo De Angelis, dar și (alți) poeți tineri, de la Vlad Drăgoi și Florentina Crâsta la Ruxandra Novac. unii au operă, alții au doar cărți sau poeme, dar le recitesc.

  1. EROINELE  PREFERATE DIN LITERATURA

DDM: să le inventăm noi, de ce să le luam de acolo?!

  1. EROII  PREFERATI DIN LITERATURA

DDM: nu pot să fac discriminare, răspund ca la 15. aș adăuga faptul că o vreme putem fi chiar noi printre ei.

  1. COMPOZITORII  PREFERATI

DDM: cei din care am ascultat eu săptămâna trecută.

  1. PICTORII  PREFERATI

DDM: mulți dintre cei pe care i-am descoperit, cu Altea, la Sassari. și un pictor care a pictat doar pe clădirile de pe câteva străzi, nu mă întreba numele.

  1. EROII PREFERATI DIN VIATA REALA

DDM: cei din pigeon group-ul de care-ți spuneam, dintre cei mai recenți (Linda, Muhamed, Sorana, Katarzyna, Lidia, Andrea, Mercedes, Misi, Ege, Lorenzo (Wawrzyniec) Mazzoni, Stefano). apoi, ar fi alții din alte orașe pe unde am fost și pe unde, în general, nu m-am mai întors. m-aș întoarce printre ei zi de zi.

  1. CE URASC CEL MAI MULT

DDM: straniu, dar nimic (s-ar putea, totuși, să urăsc moartea).

  1. CALITATEA PE CARE AS FI VRUT SA O AM  DIN NASTERE

DDM: calități de ordin fizic, în special, și apoi mi-ar fi plăcut să fiu un nativ în italiană

  1. CUM AS VREA SA MOR

DDM: tânăr, dar la o vârstă nu prea tânără.

  1. GRESELILE CE-MI INSPIRA CEA MAI MARE INDULGENTA

DDM: greșelile altora, dar și cu ale mele sunt destul de prieten.

  1. DEVIZA DVS

DDM: nu am una, prefer câteva principii.

Lasă un răspuns

