15 ianuarie cu protestul poeţilor

  1. nu m-a convins protestul lui Sociu. Mai exact: aş fi preferat să îl facă altcineva. Pe Sociu l-am zărit ultima data chiar în apropiere de strada Roşia Montana, din Bucureşti, punctul de plecare al unui protest pentru Roşia Montana. Întârziase şi îşi căuta loc în coloană. Mi-a plăcut să îl văd acolo. Faptul că e împotriva unora dintre acţiunile cele mai vizibile ale Guvernului este, deci, evident. Faptul că vechiul ICR l-a sprijinit este iarăşi evident (e printre cei mai plimbaţi tineri scriitori în străinătate pe banii vechiului ICR, poate după Claudiu Komartin – n-am o evidenţă, dar e printre tinerii sprijiniţi de vechiul ICR din ce-am apucat să constat, din întâmplare, citind unele materiale de pe net). Este, prin urmare, logic şi un semn de consecvenţă protestul lui. Însă nu este unul foarte puternic: ce mai avea de câştigat Dan Sociu de pe urma noului ICR?!
  1. nu m-a convins a doua carte a lui  Dósa (cea pentru care urma să i se acorde premiul), n-am de ce s-o ascund: nu are culoare locală, parcă ar fi fost scrisă din Suceava, ci nu din New York… să mă ierte Suceava. Şi, mai rău, nici scriitură. Nu atât pe cât să convingă. Acum: faptul că, în ciuda umilei mele impresii, juriului i-a plăcut cartea şi că deci Andrei se putea bucura bine-mersi de acest lucru e o certitudine. La fel, faptul că Andrei nu a beneficiat cu nimic de pe urma vechiului ICR. La fel, faptul că noul ICR încă de la început i-a finanţat o călătorie în Germania. Prin urmare, l-ar fi finanţat şi în continuare la fel de uşor. Abia Andrei Dósa ar fi putut avea, deci, de profitat. Însă el refuză. Şi, făcând-o, este foarte puternic!
Lasă un răspuns

