două poeme de Florentina Crâsta

Ea nu a debutat încă editorial, însă o citesc de câteva zile. Las aici un semn al prieteniei pe care i-o port deja poeziei pe care o scrie.

 

atât îmi amintesc:
spuneai agitând un pachet de hârte mototolită
asta
asta e
revista mişcătoare
şi noi am întrebat cum, cum asta
atunci ţi-ai răsucit barba pe deget
şi ai spus că
de fiecare dată când o închizi
şi o laşi până a doua zi în întuneric
vezi tu
toată poezia din ea şi şi imaginile da imaginile
-helmut dădea din cap convins-
se schimbă, ştii, chiar în dimineaţa când cineva termină un poem
apare pe naşteptate tipărit pe hârtiile astea
aşa, fix aşa, din neant.

 

13 nisan, anul 30

ții minte tripul ăla pe iarba poștită de la niște poeți
vedeam cum degetele de la picioare se lungesc ies prin pantofi
se încolăcesc în jurul gâtului meu mă sufocă
deja gâtul devenise o parte foarte subțire a corpului
ca niște fire de ață sau așa ceva
mi-am dat seama că mă excită
picioarele s-au desfăcut mecanic
ca la păpușile acelea din lemn cu încheieturi de cauciuc
ochii mi s-au umplut treptat de întuneric
îți țineai mâna pe spatele meu și simțeam că îmi mângâi plămânii
simțeam cum mi se depărtează tot mai mult picioarele
și între ele se cască o scorbură luminoasă
prin care mișună raci și cresc corali
atunci am desfăcut și mai mult picioarele
și am plonjat în groapa marianelor. puteam să ating scoicile care se desfăceau
și-mi umpleau palmele de perle. eu am fost un submarin.
apoi totul a început să dispară cu viteză într-un vârtej
de parcă cineva ar fi scos dopul de la cadă.
ca o construcție solidă din lego am văzut acum lucrurile pe care puteam să le ating dar fără să
trec prin ele
masa. paharele. peretele roșu și-n fața mea. ferestrele înalte. doisprezece oameni cu ochii mari și
goi.
șira spinării devenea de piatră iar eu șopteam obsesiv: tu o să mori, tu vei muri.

Lasă un răspuns

