3/2/1

Daniel Cristea-Enache este criticul simpatic care din când în când conversează deschis cu unii colegi de generaţie. Într-o astfel de conversaţie, mi-a promis (eu necerându-i să-mi promită) că în săptămâna care va urma va scrie despre poezie. ” Îţi promit că scriu săptămîna viitoare” (Daniel Cristea-Enache, 4 December, 2011 at 01:18).

Cum nu de puţine ori ajung cumva să citesc cronicile bine scrise sau măcar interesante (fie îmi dă cineva link pe mess, fie îmi atrag singure atenţia prin revistele pe care le mai citesc) şi cum în acea săptămână (6-12 decembrie) nu-mi amintesc  de nici o astfel de cronică înseamnă că nu poate fi adevărată decât una din variantele:
1. Daniel Cristea-Enache nu şi-a ţinut promisiunea şi n-a scris în acea săptămână despre nici o carte de poezie
2. Daniel Cristea-Enache a scris în acea săptămână despre o carte de poezie, dar cronica lui nu mi-a atras atenţia, nefiind nici interesantă, nici bine scrisă
3. Daniel Cristea-Enache a scris în acea săptămână o cronică, ea a fost bine scrisă sau măcar interesantă, dar n-am aflat eu de ea

Îl invit pe Daniel Cristea-Enache să precizeze în care din cele 3 situaţii (crede că) ne aflăm!

Dacă va alege 2 sau 3, voi alege şi eu, fair-play, una din variante (3 sau 2) de îndată ce îmi va lăsa un link la cronica respectivă.

2 răspunsuri to “3/2/1”

  1. Daniel Cristea-Enache Says:

    Dragă Daniel D. Marin,

    Scuze că răspund cu întîrziere postării tale: n-am văzut-o 🙂

    Promisiunea ţi-am făcut-o pe 4 decembrie.
    Săptămîna ulterioară lui 4 decembrie este 10-16 decembrie.
    Cronica mea din „Observator cultural” despre volumul Elenei Ştefoi a apărut pe 16 decembrie: http://www.observatorcultural.ro/Libertate-platita*articleID_26312-articles_details.html

    Deci, în săptămîna de după lansarea promisiunii mele către tine, eu am scris o cronică despre un volum de poezie şi această cronică a şi apărut.
    Eu îmi ţin promisiunile, dragă Daniel.

    La mulţi ani!

  2. daniel Says:

    În regula, atunci 3/2/1, din titlu, făcea trimitere la data din noul an în care urma să-mi răspunzi. Cum mi-ai răspuns pe 3, aleg şi eu tot 3, recunoscând, de asemenea, că n-am citit cartea. Ma întreb totuşi ce va însemna următorul „raport de etapă” al unei poete nu tocmai la prima „etapă”, dar, cum zici, „cu potențial”. Sau, în general, pe câţi ani se-ntinde „cu potențial”, pentru un critic. Pentru mine, ca (pretenţios spus) poet, el începe când autorul scrie primul rând dintr-o viitoare carte şi se-ncheie când autorul îşi pune semnătura pe acea carte, nici mai devreme, dar nici mai târziu.

    La mulţi ani!

Lasă un răspuns

