pdw 23

Cu liftul până la trei

de Paul Gorban

în lift a mai urcat vecina de la patru
prin pânzele albe ca de vată îi flutura din mâini
cel mai mic vecin de pe scara blocului
ăsta sigur nu o să fie ca mine mi-am spus
sigur o să fie el cineva
lumea lui abia începe şi începe din lift
becul alb o suzetă îl ţinteşte în mâinile moi

în lift a mai urcat vecinul de la doi
prin pânzele de ziare îi ieşea o bucată de carne
cina unei sticle cu vodcă şi lectură cu scântei
ăsta sigur nu a fost ca mine mi-am spus
sigur a avut o casă verde într-o livadă albă
sigur a avut şi hectare de vise
lumea lui începe-n lift să semene cu
tractoarele care plimbă pe butuci biserici

în lift a mai urcat colega mea de şcoală
fata văduvei de la trei
prin bluză îi ieşeau în faţă ca două cuie de icoană sânii
asta sigur nu e ca mine mi-am spus
sigur mai ascunde şi alte cuie şi alte unelte
cât să construieşti încă un bloc şi încă un lift
singură mă poate iubi în caietele de matematică
în caietele de limbă şi mai ales când văduva tace

în lift a mai urcat un preot îmbălsămat cu tămâie
la trei urcaţi fiilor căci şi eu la trei mă duc
atunci am strigat uşurat ca la spovedanie
la trei mergem cei mai mulţi
când am coborât din lift în capătul holului
atârnă pe uşa apartamentului meu ca un semn de paşte
un coşciug descoperit de toţi dumnezeii
sigur acesta e ca şi mine mi-am spus atunci
pentru că şi bunicul meu purtase unul în ultima zi

Un răspuns to “pdw 23”

  1. marius aldea Says:

    „prin bluză îi ieşeau în faţă ca două cuie de icoană sânii”

    ma bucur sa dau de un text de-al lui Paul Gorban, unul din cei mai buni poeti ai Iasilor. Cu bine, M.

Lasă un răspuns

