poezie şi iarnă

întrucât îmi anulez vacanţa de iarnă în străinătate (again :D) şi sunt restant cu mai multe cărţi de la Gaudeamus, o să… arunc cel puţin o privire pe:

Dumitru Chioaru, Noi developări în perspectivă, Ed. Limes, 2010 (care nu e de poezie, dar e despre)
Igor Ursenco, Clauza poeziei celei mai favorizate în lirica maramureşană şi basarabeană contemporană (antologie), Ed. Limes, 2010
Cristina Ispas, poate ne vedem (antologia taberei de la Săvârşin), Ed. Mirador, 2010
Anca Mizumschi, Versouri, Ed. Humanitas, 2010
Eugenia Ţarălungă, biu, Ed. Limes, 2010
Florina Zaharia, eua, Ed. Paralela 45, 2010
Dmitri Miticov, Numele meu e Dmitri, Ed. Paralela 45, 2010
Rita Chirian, poker face, Ed. Vinea, 2010
(+ Radu Vancu, tot la Vinea; nu-i găsesc cartea în acest moment, dacă n-am pierdut-o :D)
Aurelia Borzin, Chişinăul e o tabletă de ciocolată, Ed. Vinea, 2010
Adrian Diniş, Poezii odioase de dragoste, Ed. Vinea, 2010
Val Chimic, umilirea animalelor, Casa de pariuri literare, 2010
Robert Serban,  Moartea parafina, Ed. Cartea românească, 2010
Liviu Ioan Stoiciu, Pe prag (Vale-Deal), Ed. Cartea românească, 2010
Floarea Ţuţuianu, Mărinimia Ta, Ed. Brumar, 2010
Marin Mălaicu Hondrari, Apropierea, Ed. Cartea românească, 2010 şi Stoian G. Bogdan, Nu ştiu câte zile, Ed. Trei (pe care încă nu le am)
Ion Mureşan, Cartea Alcool, Ed. Charmides, 2010 (pe care tot n-o am)
Marin Mincu, O panoramă critică a poeziei româneşti din secolul al XX-lea, Ed. Pontica, 2007 (pe care n-am avut-o 3 ani, dar am primit-o cadou la Gaudeamus, ca urmare a câştigării premiului Marin Mincu)

şi voi reciti, neapărat, În trei zile lumea va fi devorată (Ofelia Prodan, Ed. Paralela 45, 2010) şi de-a viul (Teodor Dună, Cartea românească, 2010), cărţile care mi-au plăcut cel mai mult în 2010 (alături de Irezistibil, romanul lui Dan Coman).

celor care trec pe aici de sărbători le urez linişte şi multe cadouri!

4 răspunsuri to “poezie şi iarnă”

  1. anomim Says:

    pe cine intereseaza?

  2. daniel Says:

    e o lista de lectura pe care o recomand oricui intra pe blog. si sper ca macar o parte din cei ce intra sa fie curiosi sa afle mai multe despre cartile respective, eventual rasfoindu-le, ce-ar fi?! 🙂

  3. Yigru Zeltil Says:

    Te superi daca fac „reclama” la panorama editoriala a anului 2010 in materie de poezie pe care am alcatuit-o pe: http://poeziecontemporanaromana.blogspot.com/ ? (acolo sunt si multe dintre cartile care le-ai enuntat aici)
    Inca un lucru: spune-mi, te rog, cum e cartea Aureliei Borzin dupa ce-ai terminat-o de citit. Sunt curios. 🙂

  4. daniel Says:

    minunat! 🙂 in plus, am impresia ca reclama ta e si mai „extinsa”, cuprinzand carti aparute pe toata durata anului, nu doar la Gaudeamus. eu despre celelalte, nu despre toate, am mai spus/scris, sper sa apuc sa spun ceva si despre o mica parte din acestea, mai ales despre a Aureliei – in ce ma priveste, ea pare a fi surpriza pe anul acesta. inca nu pot sa spun cu adevarat ceva, pentru ca inca n-am citit-o pana la capat, dar din ce am citit pana acum pot sa iti dezvalui deja ca e o foarte frumoasa surpriza. s-ar putea sa fie undeva sus pe „lista”.

Lasă un răspuns

