ştirile vin prin… (sau cu ce-mi pierd uneori timpul liber)

ştirile vin prin google, „mai nou”. adică de vreo… 5 ani. în cazul meu, ele vin şi mai repede. de vreo 5+5 săptămâni. nu mai amintesc prin cine. omul are un blog şi se simte dator (către mine, către ţară, cine ştie) să facă public tot ce „prinde”. el îşi închipuie că „polemizăm”, ceea ce nu e cazul. când mă „citează” o face prin formulări gen „spunând mereu că” (în traducere libera: i-am spus o dată), „a tot ironizat” (în traducere: i-am arătat – tot o dată – că nu e cazul să-şi facă atâtea griji), „care tot trâmbiţează” etc, ca şi cum eu m-aş afla – din vremuri imemoriale, deduc – în vreun dialog cu el. nu mă aflu! dacă am avut amabilitatea să fac câteva precizări punctuale pe blogul lui (din respect pentru eventualii cititori ai respectivului blog, nu de altceva) şi am avut apoi amabilitatea de a trimite un drept la replică la revista la care lucrează (din nou: strict pentru eventualii cititori), nu înseamnă că voi repeta astfel de gesturi, pentru simplul fapt că n-are rost să mă repet. că e specialitatea lui, se vede (e deja la a nici nu ştiu câta postare pe acelaşi subiect – nu s-a întâmplat să intru zi de zi pe blogul lui (ar fi fost şi culmea!), dar dacă, prin nu ştiu ce mutaţie genetică, s-ar fi întâmplat, chiar nu m-aş mira să-mi fi găsit numele mai ceva decât cu prietenul… google –  plus vreo 2 articole, plus un interviu şi altele în pregătire (sau chestionare) cu poeţi invitaţi anume să-şi dea, şi ei, cu părerea). doar intenţia din umbră nu se vede prea clar, şi nici nu sunt curios să o aflu. am doar „pretenţia” să nu mai insinueze că ne-am afla în vreun dialog sau polemică/discuţie constructivă sau nu/schimb de mesaje etc. n-am schimbat sms-uri cu respectivul, nu l-am sunat, nu i-am scris pe e-mail în ultimele 5+5 luni, tot ce-am spus vreodată legat de oricare din afirmaţiile respectivului la adresa mea e public, poate fi găsit cu (iată!) google, dar nişte precizări punctuale pe care le-am făcut pe un blog şi într-o revistă (rânduri în revistă pe care nici măcar nu i le-am adresat lui, ci redacţiei) chiar nu se numesc dialog. 

în fine, aflu astfel (ştirea de azi) că mi-a fost acceptat dosarul de primire în USR şi că aş fi, de azi, membru. nu ştiu dacă e adevărat, n-am primit nimic oficial de la USR (dacă nu cumva o fi fost el însuşi însărcinat să mă înştiiţeze :D)

ce să zic, (dacă e adevărat) mă bucur. mai ales că pentru dosar am ataşat şi ultimul exemplar din volumul de debut. aşa mi se spusese mie, că trebuie să ataşez 3 cărţi. dacă sunt suficiente doar două, poate s-o îndura cineva de la USR şi-mi recuperez astfel acel ultim exemplar…

poate voi afla tot de pe blogul respectivului (nu-i dau numele doar ca să nu-i fac reclama, altfel n-am nimic cu el) că dorinţa mi-a fost ascultată. chiar ar fi ceva  :))

Later Edit: după un rapid schimb de e-mailuri, tocmai derulat (că, deh, nu-i mai scrisesem cam de un an şi-am zis că poate-o fi totuşi bine intenţionat si poate are nevoie să mă-ntrebe ceva), mi-a dovedit că n-are nevoie decât de circ, îi trebuie asta, se hrăneşte cu asta, mai ales pe criză.  văd că după ultimul meu mesaj postarea lui a devenit mai roşie în obraz, au apărut şi termeni gen „tot se jură că” etc., pe care, evident, nu îi putea deduce nici din corespondenţa de azi cu mine şi nici de pe bloguri sau de oriunde altundeva oricând altădată. (pt. simplul fapt că nu folosesc astfel de termeni). e bine c-am aflat că vrea să-i dau nişte bani (n-am înţeles de ce, dar poate că nu e la mijloc decât marea mea nepricepere financiară), şi mai bine e că îl las de tot să monologheze, chit că-mi „pune în gură” vorbe pe care nu le-am rostit. pe unii oameni, oricât de civilizat şi amabil ai încerca să fii, nu poţi decât să-i laşi în circul lor. şi să nu priveşti înapoi.

Lasă un răspuns

