evenimente mai-iunie, un fel de “avanpremieră”

la Galaţi se desfăşoară, la sfârşitul lunii (29-31 mai), “Serile de literatură ale revistei Antares”, nişte seri, din ce-am înţeles, destul de plăcute, la care am fost invitat şi eu să iau parte. imediat după aceea (2-5 iunie), la Bucureşti va fi “Târgul Naţional al Cărţii de Poezie” şi pot participa, de asemenea, dacă doresc.

s-ar putea sa nu mă duc la nici unul (aşteptând Bookfest (9-13 iunie), care pentru mine va începe în primul rând cu o lansare de carte despre care vă voi spune mai multe amănunte şi aici). dar nu neapărat.

PS: multumindu-le încă o dată Lorenei Lupu, Silviei Simion, Cameliei Petre şi Ioanei Marin Maria, care de-a lungul timpului mi-au recitat poeme în public, dacă vreuna dintre cititoarele acestui blog vor dori să încerce aceeaşi senzaţie (:D) o rog să mă contacteze (le_i_nad_arin at yahoo dot com), pentru cazul în care voi decide totuşi să particip cu poeme în cadrul vreunei lecturi din cele avan… premiate (:P) mai sus.

PS: semnalez şi un eveniment la care nu voi accepta să particip ever, dar la care am fost invitat să privesc şi… am privit de vreo două ori, pe 16 aprilie şi alaltăieri seara. dacă sunteţi din sau treceţi prin Bucureşti vi-l recomand, aşa ceva n-a mai existat şi nu există în ţară. (nici în străinătate, e un hibrid între poetry slam şi altceva. nu ştiu exact ce, dar nici nu e nevoie. ştie Felix (Nicolau), cel ce l-a inventat sau, în orice caz, pus f bine în scenă)

PS: mi-am găsit cartea mea din 2008 (“aşa cum a fost”, Ed. Vinea) de vânzare pe un blog. costă cam mult (25 lei), dar partea bună e că se mai găseşte… sau, direct, “se găseşte”, fără “mai”.
(găsiţi acolo şi multe alte cărţi)

PS: întrucat l-am luat deoparte şi i-am spus se apropie de un an şi deci se va maturiza (dacă nu cumva îmbătrâni subit şi evapora :D), nu îi voi aprinde eu lumânările şi nu voi sufla în ele. au făcut-o – sper, mai bine ca mine – câţiva critici care au scris despre carte. cronicile respective pot fi citite de azi şi aici, la pagina “despre carte/cronici”.

mini-jurnalul cartii l-am luat deoparte si i-am spus se va prelungi (=îşi va împărţi spaţiul) cu mini-jurnalul cărţii “Poezia antiutopică. O antologie a douămiismului poetic românesc”, pe care-am anunţat-o mai sus, într-o paranteză. mă opresc, ca să nu stric (de tot) surpriza 😀  

4 răspunsuri to “evenimente mai-iunie, un fel de “avanpremieră””

  1. dorinmuresan Says:

    vezi ca vin in bucuresti la targul ala de poezie. sper sa ne vedem pe-acolo.

  2. daniel Says:

    cum sa nu ne vedem?!, cand citesti?
    (eu sunt trecut in program vineri, 4 iunie, ora 17, sala Mircea Eliade – Biblioteca Metropolitana).

  3. ioana Says:

    ma dezamageste programul de la T.N.C.P. – mai ales colocviul care ar tb. sa combata ideea de criza in poezia contemporana. nici unul din criticii de poezie specializati (stii tu, am si votat la topul tau de dincolo…) nu este prezent. si lipsesc si multi dintre poetii buni si f. buni din tara. ma gindesc ca nu au avut bani pt. deplasarile celor din iasi, cluj, sibiu etc. dar tot nu se justifica absentele – si in critica, si in poezie…. nu mai vin la bucuresti special pt. event!

  4. daniel Says:

    ultima data cand mi s-a trimis programul inca era partial. saptamana viitoare il voi posta si eu.

    nu stiu nimic de acel colocviu, in schimb am impresia ca se va vorbi destul de mult despre cenaclul Universitas si cred ca si despre optzecism.

    ciritici vor fi mai putini cred ca si din cauza ca majoritatea lansarilor importante au fost lasate pentru Bookfest. poeti vor fi si din Sibiu (Radu Vancu. si am putea s-o adaugam si pe Rita Chirian, prin „adoptie”), si din Iasi (Acosmei), si din Cluj (Manasia). vor mai fi si din Targoviste, Bistrita, Brasov… mi se pare ca, de fapt, majoritatea poetilor tineri vor veni din tara.

    probabil ca a fost si un calcul de bani, dar cel mai probabil de numar de participanti. dar pe mine cred ca ma va convinge si programul, si (mai ales) initiativa in sine. singurul „vot in alb” pe care ar fi dificil sa-l dau organizatorilor ar fi privind atragerea publicului…

Lasă un răspuns

