votul meu

pt. mine târgul de carte a început deja. în afară de cartea din care am şi postat un poem, am deschis deja cântecele de dragoste ale omului disponibil Ion Zubaşcu. vă recomand să luaţi act şi de tulburătoarele secvenţe din biografia reală.

iată lista completă a lansărilor la care voi fi de faţă la Gaudeamus:

miercuri, 25 noiembrieBursa de contacte – nivelul 3.20, Ambasada Franţei, 13:00 – 14:00 
Masa rotundă cu tema: Panorama mediului editorial românesc şi francez contemporan: ce citim, ce publicăm astăzi?Vinea, ora 17:00
Lucian Vasilescu, Aproape. Atât de departe / Close. So far away, colecţia „Vinea Internaţional”, ediţie bilingvă. Participă: Dan-Silviu Boerescu, Lidia Vianu, Costel Postolache, Nicolae Tzone

joi, 26 noiembrieRadio România Cultural, 11:30 – 12:00
Emisiune transmisă în direct: „Timpul prezent”. Moderator: Elena Vlădăreanu

Humanitas, ora 16.00:
Cântecul geamănului – Gabriela Toma (poezie, debut)
Soarele răsare din televizor – Carmen Dominte (proza scurta, debut)
Apocalipsa după Vaslui – Dorin Cozan (roman, debut)

Vinea, orele 18,00
Florin Caragiu, Sentic, versuri

vineri, 27 noiembrieJunimea, 13:30 – 14:00
Basarab Nicolescu, Ce este realitatea?
Invitaţi: Mihai Şora, acad. Solomon Marcus, Luiza Palanciuc

Brumar, ora 15.00
Alexandru Ovidiu Vintilă, cartea lui koch. Prezentare de Emanuela Ilie.

Vinea, orele 17.00
Iolanda Malamen, Scris şi de scris (I si II) Interviuri. Participă: Mihai Şora, Dan Cristea, Ion Bogdan Lefter, Nicolae Tzone

Sala Cupola , Asociaţia culturală Amicii lui Pavese, 17:30 – 19:30
Prezentarea colecţiilor Einaudi însoţită de proiecţii. Invitat: Claudio Pavese

sâmbătă, 28 noiembrieFundaţia „Noi Citim”, standul 393, nivelul 7.70, ora 13:00 
Politic (in)corect – Despre România, dar cu dragoste. Dialog între arhitectul Camil Roguski şi doamna Monica Tatoiu.

Vinea, orele 13,00
Constantin Virgil Bănescu, Acelaşi cer ce nu e, versuri, o nouă ediţie, cu un grupaj suplimentar de poeme şi fotografii.

Brumar, ora 15
Cartea lui Iov, de Şerban Foarţă. Prezintă Moni Stănilă.

(dar şi:)

Vinea, orele 15,00
Chris Tănăsescu, Grigore Negrescu, Hermaia, versuri. Ilustraţii de Grigore Negrescu. Bonus Margento: poetry performance / action painting / rock.

(dar şi:)

Cartea românească, orele 15:00
Elena Vlădăreanu, Spaţiu privatBrumar, ora 16, Omul disponibil, în prezentarea lui Daniel Cristea-Enache şi a lui Nicolae Prelipceanu

Brumar, ora 17
Memoria fluviului, de Monica Patriche. Prezintă Ion Zubaşcu.

Polirom, ora 18.00: Lansarea volumului Inamici publici, de Michel Houellebecq, Bernard-Henry Lévy. Prezintă: Vasile Ernu, Daniel Nicolescu

sala 7.70, ora 19.00: un eveniment Poeticile cotidianului & Ed. Cartier
Emilian Galaicu-Păun, Arme grăitoare
Şerban Foarţă, Nu ştiu alţii cum sunt
Prezintă: Dan Silviu Boerescu, Bogdan Ghiu, Claudiu Komartin şi Luca Piţu

Duminică, 29 noiembriePolirom, ora 12.00: Lansarea romanului Omul duplicat de José Saramago. Prezintă: Elisabeta Lăsconi, Georgiana Bărbulescu

Tritonic, 15.30
Lansare Studii Critice: „Anticanonice: Cronici stresate” – Felix Nicolau. Invitat: Octavian Soviany

Later edit:
debut în poezie, Gabriela Mancu, Ed. Vinea

pe Gabriela Mancu nu pot să spun că am cunoscut-o. ne-am intersectat undeva unde toată lumea se certa cu toată lumea, aşa că m-am retras  de îndată. ea a mai stat o vreme pe-acolo şi a dispărut la un moment dat. întâmplător, dădusem peste blogul ei, în urmă cu vreo doi ani, şi mi-a atras atenţia atunci prin faptul că părea cumva un blog-poem. dar în afară de câteva poeme şi promisiunea unui volum pe hârtie, nu îmi mai amintesc nimic serios despre ea (dacă despre a scrie pot să spun că ar fi ceva serios…). aflu că a găsit forţa să îşi termine volumul şi a fost publicat. nu apare în programul târgului de carte, aşa că mi se pare firesc să încerc s-o aduc în atenţia cititorilor. într-un an care n-a strălucit deloc în debut mizez pe această surpriză.

LaterLater Edit:

să nu uităm de Hyde Park, singura carte de poezie cu night party (sau ceva mai cuminte :D). care, by the way, s-a mutat. ca să fiţi siguri că nu ajungeţi în altă parte, verificaţi de la sursă!

11 răspunsuri to “votul meu”

  1. ioana Says:

    Nu e rea lista, Daniel… ma bucur si de faptul ca esti, oarecum, impotriva curentului (banuiesc ca marea masa a cititorilor ocazionali se va grabi spre standurile editurilor fitoase, Polirom & CR…) Oricum, pe zona poeziei, orice impatimit ar alege, ca si tine, Vinea si Brumar. Apropo, il stii pe sucevean?

  2. daniel Says:

    il stiu pe Ovidiu de vreo 7 ani, de altfel s-a si consultat cu mine inainte sa contacteze editura. daca treci pe la una din lansarile astea poate imi pui si mie o piedica sau ceva, ca sa te vad

  3. MB Says:

    câștigător
    !!!
    ne vedem la târg sau altcumva
    o să postez acum și pe blog

  4. ioana Says:

    Daniele, ce-i cu CKomartin, de te rade in halu asta in „Tomis”ul din octombrie? Si pe tine, si pe Ofelia, si pe alti doi autori publicati de Brumar?!

  5. daniel Says:

    pai daca-ar fi scris mai devreme stiu sigur c-ar fi scris altfel. nu e relevant, mai, poate chiar aia e acum parerea lui. in fond „l-am luat deoparte…” merita si onoarea de-a fi rasa, desi, de fapt, el a ras autorul fara nici o legatura cu cartea/cartile (asta e ceva ce nu pot sa inteleg, cum nu inteleg nici cum se fac „listele” fara sa se citeasca cartile)… mi-ar fi suras o radere mai cu stil, daca nu neaparat cat de cat la obiect, dar fiecare cat poate. sau cat are chef 🙂

  6. ioana Says:

    ca nu are niciun argument serios, e evident.
    dar e evident si faptul ca nu are habar de unele chestiuni: de ex, despre tine au mai scris si alti critici in afara de D Cristea-Enache (pe care, la fel, il catalogheaza nasol si pe nedrept – auzi, „plat si didacticist”!)…
    halal sa le fie poetilor care se cred mari critici literari!

  7. daniel Says:

    apropo, am câştigat relectura cărţii lui CK de anul acesta via poiematike şi via ora25, printr-o lepşu-mâţa (nu mă întreba ce e aia, acu’ mă documentez). bine, părerile mele rămân cât se poate de obiective şi destul de constante (pt. că sunt extrem de atent când mi le formez), nu se schimbă după anotimp, dar ar putea fi mai importantă leapşa asta pt. tine: va trebui să o dau mai departe. ne jucăm un pic cu nişte cărţi 🙂

  8. ioana Says:

    OK! Sa ne jucam, da’ pe citite!

  9. ioana Says:

    Apropo de pariuri facute dupa lectura. Uite ultimele premii literare cu ceva rasunet. Ai citit vreuna din cartile premiate de APLER? Sper sa fie de gasit la tirg (nu pot veni, dar am cui sa dau banii sa imi cumpere ceva, ceva)
    http://www.poezie.ro/index.php/article/13915494/Galele_APLER_2009,_C%C3%A2mpina

  10. daniel Says:

    cand am fost la Iasi in 2008, la colocviul tinerilor scriitori, am avut si o intalnire cu domnul CMS si, cu acea ocazie, ne-a invitat sa vedem colectiile editurii Timpul, multe, f multe carti, unele f bune, intr-un subsol. mie mi s-a parut inedit si mi-a placut sa ma aflu acolo, dar m-am si intristat pt. ca nicaieri in alta parte n-as fi avut acces la acele carti, nici la targurile de carte, nici in librarii… acum APLER a premiat editura Timpul, f bine. dar cati oameni au acces la ea, cati cititori au ocazia sa coboare printre rafturile din subsol…
    ma bucur si pt. premiul revistei domnului Corbu, pt. ca acolo mi-a fost citita si recenzata prima oara „l-am luat deoparte…”. „Basarab Nicolescu. Eseu monografic” o s-o caut la targ, nu doar pt. ca mi-a atras atentia numele autoarei, dar si pentru ca despre Basarab Nicolescu e mult de aflat. albumul „Tîmpla”, evident, n-a ajuns pana la mine si nici n-o sa ajunga (dar n-are de ce sa ne mire) si nici nu-l cunosc pe Florin Buciuleac, cum nu-i cunosc nici pe alti cativa dintre laureati si nici n-am auzit de domniile lor. e f posibil sa fie scaparea mea. dar, am spus, multe prin Ro sunt de nivel „confidential”, de la tiraje, mediatizare si pana la prestigiul de care se mai bucura unele premii literare precum si cele in discutie…

    daca veneai la targ mai discutam pe tema asta 🙂

  11. ioana Says:

    Da, la fel ma gindeam si eu. Ce ti-e si cu premiile literare! Cred totusi ca astea sint serioase, nu de alta, dar presedintele juriului am vazut ca e Mircea Muthu, si nu cred ca el face gainarii, ca multi alti critici care isi dau premii intre ei, prietenii.
    Dintre cartile premiate de APLER, nu prea cred ca sint sanse sa gasesti la tirg decit eseul monografic scris de Emanuela Ilie, si doar pt. ca il reediteaza la Curtea Veche.
    Altfel, eu una sper sa gasesc si cartea lui Florin Mihailescu, dar sint slabe sanse la noi in Iesi.
    dar daca te intereseaza ceva, cindva, din cele aparute, confidential sau provincial, cum vrei sa spui, la noi la Iasi (adica la editurile de nisa gen „Timpul”, „Princeps Edit” sau la „Editura Convorbirilor literare”), si pe care nu o gasesti la tine in oras, da-mi de veste si poate ti-o trimit…

Lasă un răspuns

